2007. november 11., vasárnap

Global SV konf v7.11

Igen, megvolt a global SV konf, jó volt, hasznos volt és most még somlóira se vártunk órákat.

Délben kezdtünk gyülekezni az ilyen összeröffenések szokásos színhelyén, fél kettőre meg is érkezett az utolsó várt ember is. Bár O'Neill (ynev) és Gabo (prog) nem tudtak megjelenni előzetes ígéretükkel szemben, ezt Gabonak még könnyen elnézzük, de O'Neillnak csak nagyon nehezen... (Mégiscsak önszántából bulizta át az előző estét :P)

A keddi prog konfhoz képest sokkal populárisabb témák kerültek napirendre. Többek között beszélgettünk képzettségekről, km rendszerről, halálról és időjárásról.

A halállal kapcsolatos szeptemberi döntésünket megerősítettük. Azok kedvéért akik akkor lemaradtak róla: a halál permanens lesz, tehát a karakter semmilyen módon nem térhet vissza a játékba. (Kivéve az olyan kiskapuk mint feltámasztás, vagy nekromancia, de ezekről szót se többet.)
Elhatároztuk egy olyan lista elkészítését is ami azokat a halálnemeket tartalmazza amik nem lesznek halálosak. Hm... ezt megint sikerült jól elmondanom. idézek inkább Vigitől:
"A halál továbbra is permanens, azonban össze kéne írni azokat a szituációkat, ahol a karakternek meg kéne halnia normálisan, de mi mégis megmentjük az életét. (a bagatellhalálokra gondoltunk, amikor pölö a nyuszi átharapja a torkodat, meg ilyenek)"

Képzettségfronton nem történt tulajdonképpen durva változás, megbeszéltünk néhány részletet, emlegettük sokat a "nem csinálunk lépcsős képzettségeket" szabályt, ill. megegyeztünk abban, hogy alkalom adtán Dessant (prog) és Vigi főz pipacsteát Laceenak (concept art).

A képzettségek felvetettek még néhány témát, ezek közül a két jelentősebb a mérgek és az időjárás voltak.
Mivel az időjárás témát már korábban átrágtuk nagyvonalakban nem okozott különösebb fejtörést, de kinnt legalább szépen esett a hó.
A méreg témának pedig az lett a vége, hogy Quest (ynev) felrakott egy részletes listát róluk a csapat belső ftp-jére.

A kalandmester kérdést egyelőre napoltuk, de a csapat jelenlévő része a "játékos km"-ek felé húz. Mielött ennek a leírásába is belebonyolódnék inkább idézek mukieviltől (fórumita):
"Ám, nem kell feltétlenül km-nek lenned, ilyesmikhez. Ha szert teszel egy kis hatalomra, pénzre, más játékosokat felbéreljetsz, segitheted öket, küldetéseket adsz nekik, pl hogy szerezzenek meg neked ezt -azt... Sok mindent lehet igy is. Persze igy nemtudod öket felügyelni, irányitani a szörnyeket, de én ily modon is imádtam játszani, még anno nwn-be."

Persze előkerült az elmaradhatatlan honlap téma is - bár kicsy (graf) nélkül. Igény lenne rá, hogy az eddig szétszórt eszközeinket ezen az oldalon koncentráljuk, illetve, hogy egyes dev beszélgetéseket és esetleg a wikit szabadon hozzáférhetővé tegyük ott. Bár ez utóbbi még eléggé vita tárgyát képezi csapaton belül.

A témákról egyelőre ennyit, Gabo távolmaradása miatt sajnos nem készültek képek, de ezt majd legközelebb pótlom. :)

Addig is itt egy shot a kedvenc teszt falunkról, Blendirről, ahol jelenleg az animált kamerát tesztelem, térjünk is rá egy picit erre.



Animált kamera klikk

Bár már vagy tíz napos késésben vagyunk azzal a mérfőldkővel amibe ez a feladat is tartozik még mindig nincs kész. A legtöbb dolog ami hiányzik belőle apróság csupán, viszont van egy olyan rész ami miatt nem jutok egyről a kettőre. A probléma hétvégén került terítékre és azóta próbálok rá jó mególdást találni, egyelőre sikertelenül. Azért bizakodok, hogy ez nem fog nagyobb fennakadást okozni és napokon belül meglesz. (Ahogy értékelhető állapotban lesz a kód megy lp-re)

Mindenesetre ahogy elkészül kaptok egy videót róla.

// Ha valaki tud linuxra egy jó videórögzítő és vágó alkalmazást nagyon hálás lennék a tippért.

Nincsenek megjegyzések: